İADE/DEĞİŞİM İŞLEMİ PROSEDÜRÜ

1.         İADE/DEĞİŞİM İŞLEMLERİ:

www.minelias.com.tr üzerinden kullanıcı giriş yapıp 'Hesabım' bölümünden 'İade Taleplerim' sekmesinden iade formunu doldurup site üzerinden tarafımıza gönderin. İade talebiniz tarafımızca değerlendirilip onaylandığında ürünü ve/veya ürünleri güvenlik kurallarına uyarak tekrar paketleyip tarafımıza kargolayabilirsiniz.

İade edilecek ürün veya ürünler ile birlikte faturayı ürün paketine koyun. Paketi Yurtiçi Kargo ile teslim aldığınız gün de dahil olmak üzere 14 gün içerisinde aşağıdaki adresimize ''ücret alıcı'' olarak gönderiniz. Bulunduğunuz adreste Yurtiçi Kargo şubesi bulunmuyorsa bizimle iletişime geçerek belirteceğimiz yöntem ile iade işlemini gerçekleştirebilirsiniz. 

Tüketicinin Korunmasına Hakkında Kanuna ve Mesafeli Sözleşmelere dair yönetmeliğe Göre cayma süresi 14 gündür. Bu süre içerisinde cayma talebinin tarafımıza iletilmesinden itibaren on (10) gün içerisinde sözleşme konusu ürün tarafımıza iade edilmelidir. 

İade adresimiz: " Kazımdirik Mah. Üniversite Cad. No: 72f Bornova / İzmir ". İadenizi gönderdikten sonra, gerekli olması halinde sizden kargo gönderi kodunuz talep edilebilir. Sorun yaşanmaması adına gönderi kodunuzu saklayın.

Gönderdiğiniz her teslimat için www.minelias.com.tr üzerinden kullanıcı giriş yapıp 'Hesabım' bölümünden 'İade Taleplerim' sekmesinden iade formunu doldurup site üzerinden tarafımıza gönderin.

İade etmek istediğiniz ürünü, ürünün faturasını, iade nedenini belirttiğiniz bir yazıyı ve varsa ürünün yanında verilen promosyon ya da bedelsiz ürünleri ile birlikte iade adresimize gönderebilirsiniz.

İade talebinize gelen yanıtı www.minelias.com.tr'dan 'Hesabım' bölümünden 'İade Taleplerim' sekmesinden 'Talep Listesi' kısmından takip edebilirsiniz. İade isteğiniz onaylanırsa ürünü ve/veya ürünleri tarafımıza alıcı ödemeli olarak gönderebilirsiniz.

*Toplu iadelerinizi değerlendirmemiz normalden daha uzun sürebilir.

2.         ÜRÜNÜN İADE-DEĞİŞİM ŞARTLARINA UYGUN OLMASI DURUMLARI:

•         Ürünün kargoda kırılması

•         Defolu ürün olması

•         Sipariş edilen ürün ile aynı ürün olmaması

•         Sistem üzerinden değişim veya iadesi kabul edilmiş ürünler

•         Orijinal paketi ile gönderilmiş olmalı

•         Tekrar satılabilirliğine engel olmayan ürünler ve ambalajlı ürünler

•         Ayıplı ürün olması

•         Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği kapsamında 14 gün içerisinde tüketici cayma hakkının kullanılması 

Ürün iade şartlarına uygun olan ürün/ürünler yahut Tüketici tarafından cayma hakkının kullanılması durumunda tarafımıza karşı ödemeli olarak Yurtiçi Kargo ile gönderilebilir. Anlaşmalı olmadığımız kargo firması ile gönderilmesi durumunda, kargo ücreti müşteriye aittir.

3.         ÜRÜNÜN İADE ŞARTLARINA UYGUN OLMAMASI DURUMLARI:

•         Ambalajı açılmış

•         Denenmiş

•         Bozulmuş

•         Kullanılmış, yıpranmış

•         Orijinal ambalajından bozulmuş ise

•         Tekrar satılabilirliği bozulmuş ise

•         Uygun olmayan paket, ambalaj ile iade edilen kargolar.

•         www.milenias.com üzerinden 'Onaylandı' yanıtı verilmeyip yine de tarafımıza gönderilen ürünler,

•         Tarafımıza bilgilendirme yapılmadan gönderilen ürünler

•         Prosedüre uygun olmayan şekilde kargoya verildikten sonra iade veya değişim istenmesi

•         Ürün faturası ve iade nedenini içeren açıklaması ürün ile birlikte gönderilmemiş ise

•         Madde 4’te sayılan Cayma hakkının istisnaları

Ürünler yukarıda saydığımız şekillerden biri durumunda bize ulaşırsa size geri göndermek zorunda kalabiliriz. Bu durumda iade işlemleri yapılmaz ve tüm masraflar (kargo, banka vs.) müşteriye aittir.

4.         CAYMA 

ALICI’nın TÜKETİCİ sıfatına haiz olması durumunda, sözleşme konusu ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa tesliminden itibaren 14 gün içinde cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanılması için bu süre içinde SATICI'ya bu prosedürde yer alan faks, e-mail, telefon veya web sitesinde yer alan form ile bildirimde bulunulması ve ürünün cayma süresi içinde işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun olarak kullanılmış olması şarttır. SATICI malı kendisinin geri alacağına dair bir teklifte bulunmadıkça, tüketici cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi yönelttiği tarihten itibaren 10 gün içinde ürünün tesliminde kullanılan teslimat yöntemi ve firması aracılığıyla ürünü satıcıya geri göndermek zorundadır. Bu hakkın kullanılması halinde, 3. kişiye veya ALICI'ya teslim edilen ürünün SATICI'ya gönderildiğine ilişkin kargo teslim tutanağı örneği ile fatura aslı ve mevcutsa kullanım klavuzları ile garanti belgesinin iadesi zorunludur. Bu belgelerin ulaşmasını takip eden 14 gün içinde ürün bedeli ALICI'ya iade edilir. Fatura aslı gönderilmez ise KDV ve varsa sair yasal yükümlülükler iade edilemez. Cayma hakkı nedeni ile iade edilen ürünün kargo bedeli SATICI tarafından karşılanır. ALICI’nın TACİR sıfatına haiz olması durumunda cayma hakkı bulunmamaktadır. Bu maddede yapılan açıklamalar dışındaki hususlarda cayma halinde bu prosedür hükümleri uygulanır.

-          Cayma Hakkının İstisnaları

ALICI’nın TÜKETİCİ sıfatına haiz olması durumunda aşağıdaki durumlarda cayma hakkı kullanılamaz.

         Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICInın kontrolünde olmayan ürünlerde.

         Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünlerde.

         Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek ürünlerin teslimine ilişkin olanlar.

         Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan ürünlerden; iadesi sağlık vehijyenaçısından uygun olmayanların teslimine ilişkin olanlar.

         Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan ürünlerde.

         Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

         Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

         Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

         Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.

         Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

5.         İADE/DEĞİŞİM İÇİN ÖZEL DURUMLAR:

Aşağıdaki maddeleri kapsayan özel durumlarda masraflar müşteriye ait olmak üzere ürünün niteliği ve tedarik durumu gibi şartlar göz önünde bulundurularak Milenias tarafından Müşteri’nin talep ettiği işlemler yapılabilir.

         Müşterinin yanlış ürün sipariş etmesi

         Müşteri, siparişi teslim aldıktan sonra ürünün cihaza veya deney düzeneğine uygun olup olmadığını anladığı durumlar

6.         İADE/DEĞİŞİMDE ÜRÜNÜN SÜRECİ:

www.milenias.com üzerinden kullanıcı girişi yapılıp 'Hesabım' bölümünden 'İade Taleplerim' sekmesinden "iade formu"'nu doldurup site üzerinden tarafımıza gönderilir. İade talebiniz tarafımızca değerlendirilip onaylandığında ürünü ve/veya ürünleri, ürünün faturasını, iade nedenini belirttiğiniz bir yazıyı ve varsa ürünün yanında verilen promosyon ya da bedelsiz ürünleri ile birlikte iade adresimize gönderebilirsiniz.

İade talebinize gelen yanıtı www.milenias.com'dan 'Hesabım' bölümünden 'İade Taleplerim' sekmesinden 'Talep Listesi' kısmından takip edebilirsiniz.

Ürün İade Adresimize ulaştıktan sonra iade şartlarına uygunluğu kontrol edilir.

Ürün iade şartlarına uygunsa 14 gün içerisinde iade süreci tamamlanır. İade şekli tercihinize, mevzuata veya Milenias iade koşullarına uygun ise iade işlemi; Para İadesi, Ürün Değişimi, Hediye Çeki olarak yapılabilir. Bedel iadesine ilişkin prosedürler için Mesafeli Satış Sözleşmesi

Para iadesi bakımından; "Hesabım" bölümünde yer alan "Siparişlerim" veya 'İade Talepleri' sekmesindeki Sipariş numaranızla bankanızdan iade kontrolü yapabilirsiniz. İade edilen tutarın kartınıza yansıma süresi bankanıza bağlıdır. Ürün ücretinin iade masrafları (banka havale, banka Eft, vs.) müşteriye aittir. 

Ürün Değişimi yapılacağı zaman, iade ettiğiniz ürün tarafımıza ulaşarak, belirttiğiniz sorunlar ürün üzerinde tarafımızca da görülünce 30 gün içerisinde yeni ürün gönderilir. Eğer satın aldığınız ürünün devamı stoklarda kalmamış ise müşteri ile iletişime geçilir. Yeni ürünün stoklara girmesi için geçecek süre bildirilir. Eğer müşteri bu süre zarfında beklemek istemez ise başka bir alışverişinde kullanmak üzere hediye çeki tanımlanabilir. Hediye Çeki alışverişin yapıldığı tarihten itibaren 1 yıl içerisinde kullanılabilir. Yılsonunda geçerliliği biter. Hediye çeki kullanımda site üzerinde tanımlı indirimler (kargo bedava, indirim oranı, promosyonlu ürün, sepette indirim gibi) uygulanamaz.

Ürün değişimi sürecinde tüm bilgilendirmeler www.milenias.com adresi üzerinden Hesabım sayfasından İade taleplerim sekmesinden takip edilir. 

7.         BEDEL İADESİ PROSEDÜRLERİ:

a) Kredi Kartı ile Ödeme Seçeneklerinde İade Prosedürü

ALICI, ödemeyi kredi kartı ile ve taksitli olarak yapmış ise, Bankalar bedel iadesini ALICI’nın Bankanın sunduğu taksit sayısı imkanına göre yapmaktadırlar. SATICI, bu durumda iadeye konu bedeli bankaya tek seferde ödeyecek, kredi kartı hamili ile kredi imkanı sağlayan firma arasındaki anlaşma gereği bu bedel kredi kartı hamilinin hesaplarına banka tarafından taksitli olarak aktarılacaktır. ALICI’nın iptal tarihine kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer taksit bedelinin iade tarihi ile kredi kartının hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1 (bir) iade yansıyacak şekilde olacak ve TÜKETİCİ iade öncesinde ödemiş olduğu taksitler bulunuyorsa satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksit sayısı kadar ay daha iade alacak ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.

Kredi kartı ile satın alınmış bir ürün mevcutsa bedel iadesi durumunda SATICI, bedel iadesini Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği öncelikle ve tek seferde bankaya yapacağından ALICI’ya nakit para ile ödeme yapmayacaktır. 

b) Havale/EFT Ödeme Seçeneklerinde İade Prosedürü

Sözleşmeye konu ürün bedeli havale/eft yöntemi ile yapılmışsa bu takdirde bedel iadesi ALICI’nın belirteceği, siparişte belirtilen isim yahut siparişi veren kullanıcının adına açılmış banka hesabına yine havale/eft yöntemi ile tek seferde yapılacaktır. 

Havale/eft yöntemi ile satın alınmış bir ürün mevcutsa bedel iadesi durumunda SATICI, bedel iadesini Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği öncelikle ve tek seferde bankaya yapacağından ALICI’ya nakit para ile ödeme yapmayacaktır
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR